میان ماندن و رفتن

شهره آغداشلو در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی همسر سابقش آیدین آغداشلو را در قبال انقلاب ۵۷ متهم به بزدلی و بی‌غیرتی می‌کند. شاهین نجفی در ترانه‌ای از آیدین آغداشلو به عنوان نمادی از هنرمند منزوی و گم‌شده در انبوه جمعیت یاد می‌کند. و نزدیک به یک دهه قبل مانی حقیقی مستند «ماندن» را درباره‌ی ماندن و نرفتن هنرمندی مثل آیدین ساخت. از بی‌غیرتی تا انزوا و پایمردی راه درازی است. قضاوت کار دشواری است. امروز بسیارانی رفته‌اند و خیلی‌ها هم مانده‌اند. فردا تاریخ بر شجاعت آن‌ها که ترک وطن کرده‌اند گواهی خواهد داد یا آن‌ها که مانده‌اند و در این وانفسا در این خاک نفس می‌کشند و تلاش می‌کنند؟

One thought on “میان ماندن و رفتن

  1. بستگی داره. نه در ماندن فضیلتی هست نه در رفتن. اینکه در ماندن و رفتن مان چه کرده ایم اهمیت داره. جالبه که هر دو طرف سعی دارند بدون نشان دادن نامه اعمالشان پشت یک عنوان کلی ماندن و رفتن پنهان بشن و با همون مفهوم کلی به خودشون اعتبار بدن و طرف مقابل رو از اعتبار ساقط کنند. مشابه همین حرفا رو آغداشلو درباره ایرانیان مهاجر نوشته که این ها مشتی بیکاره هستند و در پمب بنزین کار میکنند و از بین رفته اند.
    اگه لطف کنی لینک مصاحبه شهره و اسم ترانه شاهین رو بدی و بگی ممنون میشم.
    ——————-
    پاسخ: مصاحبه که در بی‌بی‌سی بود و لینکش موجود نیست الان. اسم ترانه رو هم نمی‌دونم ولی خیلی معروف و در دسترسه. «تنها و گم مثل آیدین آغداشلو…»

Comments are closed.