سال نو و مجله‌ی فیلم

کتاب سال مجله فیلم منتشر شد و این هم روی جلد فوق‌العاده‌اش که نیازی به شرح ندارد. این عکس دلنشین و به‌یادماندنی را دوست خوبم امیر محصصی گرفته که عکس‌های خوبش سال‌هاست زینت‌بخش مجله‌ی عزیز فیلم است. کتاب سال امسال که به همت سعید قطبی‌زاده‌ شکل گرفته بسیار پروپیمان و خواندنی است و در کنار شماره‌ی ویژه‌ی نوروز که تا دو ‌سه روز دیگر منتشر خواهد شد یک بسته‌ی غنی و شکیل فرهنگی برای روزهای تعطیلی آغاز سال خواهد ساخت.

در شماره‌ی نوروز امسال، جدا از بهاریه‌های خواندنی و مرور کارنامه‌ی سینمای ایران و جهان در سال گذشته، مجموعه مطالب مربوط به جشنواره‌ی فیلم فجر و نیز پرونده‌ای خیلی مفصل برای فیلم جدایی نادر از سیمین را خواهید خواند. من هم به عنوان یک خواننده‌ی قدیمی‌و نیز عضوی کوچک از خانواده‌ی مجله‌ی فیلم، به عنوان دستیار سردبیر، از حاصل درخشان و چشم‌گیر زحمت‌های منتقدان و نویسندگانی که این شماره‌ی پربار را شکل داده‌اند احساس غرور می‌کنم. جایی برای تعارف نیست؛ مجله‌ی فیلم هم‌چنان خواندنی‌ترین و مهم‌ترین نشریه‌ی سینمایی در ایران است و خواهد بود.

در این شماره نوشته‌هایی خواندنی از پرویز دوایی، فرهاد توحیدی، سروش صحت، رضا کیانیان، جواد طوسی، نیما حسنی‌نسب، امیر پوریا، امیر قادری، مهرزاد دانش، سعید قطبی‌زاده و … خواهید خواند و کلی مطلب ریز و درشت دیگر و دو گفت‌وگوی عمری و مفصل با اصغر فرهادی و شهاب حسینی و چند گفت‌وگو با دیگر بازیگران فیلم فرهادی.

بنده‌ی سراپاتقصیر و مغفول‌الهویه هم با دو نوشته در خدمت شما هستم: یکی نقد جدایی نادر از سیمین و دیگری نگاهی به جناب مستطاب مهران مدیری در سالی که گذشت و جز این‌ها، چند یادداشت کوتاه هم بر فیلم‌های مورد علاقه‌ام در جشنواره‌ی امسال نوشته‌ام.

بله.

5 thoughts on “سال نو و مجله‌ی فیلم

  1. سلام
    «پرسه در مه» را شبِ گذشته دیدم و هیچ خوشم نیامد اما نقد شما (منتشر شده در مجله‌ی فیلم) یکی از زیباترین نقدهایی ست که تا به حال خوانده‌ام و زیباترین نقدِ سینمایی‌ِ امسال برای من.
    —————-
    پاسخ: سلام. ممنون امیر جان. این قضیه از یه جهت خوشحالم می‌کنه… که موجودیت مستقل نقد رو هم نشون می‌ده.

  2. سلام رضا
    عکسه که پس زمینه اش واسه درباره الیه آره؟ و اینکه کلا با گرافیک مجله غیر لوگوی شاهکارش (کار استاد ابراهیم حقیقی) مشکل دارم. البته قدیمیاش که قدیمیا کار میکردن رو دوس دارم ولی جدیداش عمدتا بدن. توی همین نگاه کن اون گلدون زیر لوگو که عقب تصویره رو ببین. نکرده اقلا یه کم فلو کنه که عقب بودنش باورپذبر بشه. ( چقدر غر زدم نه؟)
    —————–
    پاسخ:سلام. اون گلدون که کار فتوشاپه و به عکاس ربطی نداره. باید از آتلیه پرسید. ولی این گیر دادنا هم از جنس همون گیر دادن به فیلمای کیمیاییه که خودت همیشه شاکی میشی ازشون.

  3. سلام..
    برای من که امروز برای ۶ مین بار فیلم ” پرسه در مه ” رو دیدم , این فیلم بهترین فیلم اکران شده ی سال و نقد شما بهترین نقد سال بود…
    همیشه پاینده باشید آقا رضا

  4. سلام
    این قضیه موجودیت مستقل نقد ، من و یاد فیلم کنعان و نقد شما “آخرین میخ …” انداخت که فیلم رو خیلی دوست نداشتم اما نقد شما محشر بود.
    واقعا درسته که نقد یه اثر هنریه و مستقله. اینو همین حالا درحالیکه نقد جناب ایبرت برای فیلم سخنرانی پادشاه رو می خوندم بیشتر حس کردم. راستش من اصلا این فیلم رو ندیدم!
    —————–
    پاسخ:سلام. ممنون. راستی کماکان منتظرم…

Comments are closed.