فریم‌ها (۱)




مارلون براندو در انعکاس در چشمان طلایی؛ فیلمی‌سودایی و غریب از جان هیوستن. اسکورسیزی جایی گفته که ایده‌ی ‌ مونولوگ مشهور تراویس جلوی آینه در راننده تاکسی را از این سکانس و بازی مارلون براندو الهام گرفته است.

جلوه‌ی حضور براندو در این فیلم و خدشه برداشتن سیمای مردانه‌اش در کارنامه‌ی بازیگری‌اش بی تکرار است.

7 thoughts on “فریم‌ها (۱)

  1. چیزی که درباره ی راننده تاکسی گفتی از قول اسکورسیزی، خیلی جالب توجه بود. آفرین بهش
    —————
    پاسخ: لطفا دوباره سوییچ نکن رو اسم مستعار.

  2. سلام. عکس ها که باز نشد آنهم تقصیر اینترنت ذغالی این جاست . پس من موضوع آزاد می نویسم. اشکالی ندارد؟
    جائی که من فعلا ساکن هستم یک سینما دارد فکر نکیند از فرط محرومیت است ها. نه. ولی این را هم نمی دانم چرا؟ شاید هم که مردم مشغولیت های دیگری دارند .به هر حال خوبیش این است که خیلی خلوت است و گاهی از شدت خلوتی فیلم نمایش نمی دهند.( آهان پس معلوم شد علتش چیست.) و بدیش هم این است که مثلا اگر الان چهارتا فیلم تو تهران اکران داشته باشه می گردند و بدترینش را انتخاب می کنند. مثل الان که من منتظر سنپطرزبورگ بودم که بعدازظهر سگی را اکران کردند. من هم دیشب بیرون بودم و یکدفعه یادم افتاد خیلی وقت است سینما نرفته ام و …
    عمو رضای عزیز کم شده که من اواسظ فیلمی سالن را ترک کنم هر چقدر هم فیلم بد با

  3. باشد یه جورائی خودم را قانع می کنم تا آخر بشینم ولو با چرت زدن. ولی کار این فیلم از این حرف ها گذشته بود شاید هم من بی صبر تر شده ام . خلاصه از همان اوایل فیلم احساس خوبی نسبت بهش نداشتم و هر چقدر خودم را به صبر دعوت می کردم که شاید بهتر شود فایده ای نداشت تا جائی که حس کردم دارد بهم توهین مستقیم می شود. فیلم حتی یک نقطه قوت نداشت که به خاطرش بنشینم. بازیگران، بازیهایشان ، داستان فیلم و کارگردانی همه و همه به نظرم بد بودند. ! وسط فیلم زدم بیرون حالم داشت بهم می خورد .کمی قدم زدم بهتر که شدم رفتم خونه.حالا عمو رضا تورو خدا شما نظرتان را بگوئید تا ببینم فیلم بد بوده یا حالِ من؟!. داستان این بهاره رهنما چیست؟ که جدیدا هر جا آشه ایشون هم فراشه! به نوعی جانشین شریفی نیا شده. انگار که مجوز فیلم شده. بعد ببینید توی این فیلم بدون در نظر گرفتن سن و سال ایشون چه نقشی بهش داده اند و با چه ادا و اطواری .فکر کنم در حال بهم خوردنم نقش ایشون بیشتر از بقیه بود.! راستی در اینکه کامنت دو قسمتی آمد من تقصیری نداشتم. ببخشید خیلی نوشتم تازه خسته ام و خواب آلود. شب شما بخیر.

  4. چه سوئیچی؟ چرا بهت برخورد؟ من نمی دونستم این قضیه رو که تو گفته بودی و خیلی برام جالب بود. آفرین رو هم به اسکورسیزی گفتم که فیلمساز محبوبمه. کجاش بد بود این حرف؟
    —————-
    پاسخ:نه اون اسم ناشناس… منطورمه که دوباره کامنتات با اون میاد 🙂

  5. سلام.این فیلم جان هیوستن رو ندیدم ،باید برم ببینم.
    راستی لپ تاپ جدید مبارک.
    —————–
    پاسخ: اوچیکتم ممد جون.

  6. عمو رضای مهربون چرا جواب منو ندادین؟ نصفه‏شبی اینهمه نوشتم (ناراحت).
    ——————–
    پاسخ: بی نهایت شرمنده‌ام. به کل از یاد بردم.شدیدا تقاضای عفو دارم. .. راستش من بعد از ظهر سگی سگی را ندیده‌ام و اصولا برای این جور فیلم‌ها وقت نمی‌ گذارم.

Comments are closed.