جشنواره فجر ۹۳ در پردیس کیان

اصل خبر

به گزارش ارتباطات و اطلاع‌رسانی سی و سومین جشنواره فیلم فجر، احد میکائیل‌زاده در این‌باره‌ توضیح داد: قرار است هر روز چهار فیلم در سینماهای مردمی‌به نمایش درآید و برای اولین بار در تاریخ برگزاری جشنواره فیلم فجر، ۳۰۸ مراسم معرفی برای فیلم‌های حاضر به مدت ۱۵دقیقه قبل از نمایش هر فیلم برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در این مراسم‌ها، کارگردان و عوامل فیلم‌ها به معرفی اثر خود می‌پردازند و از این طریق با مردم ارتباط مستقیم برقرار می‌کنند.
میکائیل‌زاده درباره سینماهایی که این مراسم‌ها در آن‌ها برگزار می‌شود نیز گفت: فیلم‌های سی و سومین جشنواره فجر در سینماهای فرهنگ، کورش، آزادی، ماندانا، کیان، فلسطین ۱ و ملت ۳ معرفی خواهند شد و اجرای این مراسم‌ها را به ترتیب محمدرضا باباگلی، رامتین شهبازی، خسرو نقیبی، امید نجوان، رضا کاظمی، منوچهر اکبرلو و غلامعباس فاضلی برعهده خواهند داشت.
مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی سی و سومین جشنواره فیلم فجر در پایان درباره هدف برگزاری این مراسم‌ها بیان کرد: ستاد برگزاری جشنواره این طرح را با هدف احترام بیش از پیش به مخاطبان سینمادوست برگزار می‌کند. ضمن آنکه پیش‌بینی می‌شود مراسم معرفی فیلم‌ها علاوه بر ایجاد امکان برابر تبلیغاتی برای همه آثار، زمینه مشارکت بیشتر در اخذ آرای مردمی‌را فراهم کند.
بر اساس این گزارش، جزئیات ۳۰۸ مراسم معرفی فیلم‌های حاضر در سی و سومین جشنواره فیلم فجر، پس از انتشار جدول نمایش فیلم‌ها در سینماهای مردمی‌اطلاع‌رسانی خواهد شد.

توضیح من

قرار بود سال گذشته این طرح اجرا شود و من هم یکی از منتقدان منتخب برای آن برنامه بودم اما در آخرین لحظه‌ها مسئولان گرامی‌بی‌خیال شدند. امسال هم از مدتی پیش این طرح در دست بررسی بود و هرچند برگزاری‌اش قطعی به نظر می‌رسد اما چون معمولا هیچ چیز طبق برنامه پیش نمی‌رود ممکن است باز هم در آخرین لحظه اتفاقی بیفتد.

 و در مورد خودم: بنده هیچ استعدادی در اجرا و مجری‌گری ندارم اما کارم در زمینه‌ی تحلیل و نقد فیلم را خوب بلدم و نیز بنا بر خصوصیات اخلاقی‌ام اهل تعارف و حرف‌های اضافی و خوش‌وبش نیستم و به‌راحتی می‌توانم یک سینماگر را از لاک بیرون بیاورم و دو کلمه حرف غیرکلیشه‌ای از او بیرون بکشم که چیز تازه‌ای دست‌مان را بگیرد و برای تماشاگر هم ارزش وقت گذاشتن داشته باشد. به نظرم این کار از یک مجری برنمی‌آید و گردانندگان جشنواره به‌درستی سراغ منتقدان آمده‌اند؛ مجری فقط حرافی می‌کند و تلاشش بر خودنمایی آزاردهنده‌ای است که دست‌کم جایش در جشنواره نیست.

پردیس کیان شاید در محدوده‌ی استراتژیک خوانندگانی که نقدهایم را می‌خوانند نباشد. اما اگر شما تشریف آوردید قدم‌تان روی چشم. خوبی‌ کیان برای من این است که در محدوده‌ی طرح ترافیک و زوج یا فرد نیست و می‌توانم با اتوموبیل خودم به سینما بروم و برگردم؛ کافی‌ست سرش را بیندازم توی بزرگراه چمران و بعدش یا علی مدد.

6 thoughts on “جشنواره فجر ۹۳ در پردیس کیان

  1. خیلی خوش‌حالم و البته خیلی هم ناراحت! دروغ چرا؟ ناراحتیم بر خوش‌حالیم می‌چربه.
    خیالی نیست. شاید همه‌چیز رو تعطیل/ ول کنم و بیام اون‌جا. افشین رو چه دیدی؟
    ————-
    پاسخ: مرسی افشین جان ولی به شدت توصیه می‌کنم برنامه‌تو عوض نکنی چون دردسرش خیلی زیاده و ارزششو نداره. هرجا که باشیم همه با همیم. خلاص.

  2. یعنی نمی‌بینم‌ات؟ 🙁
    پارسال که تا آن‌جا توانستم از برجِ میلاد و فضای نه‌چندان‌دوست‌داشتنی‌اش فرار می‌کردم و از بعد از ظهر با رُفقا به «سینما عصرجدید» می‌رفتم و با برخی دوستان کلی هم خوش می‌گذشت. اما امسال باید تنها و تنها به برج بروم و ندیدنِ دوستانی چون «تو» نیز آدم را بی‌حوصله‌تر می‌کند. شاید فیلم‌ها کمی من را سرِ ذوق بیاورند و به‌ام انگیزه بدهند؛ که البته چندان هم امیدوار نیستم…
    خیلی مخلص‌ام…
    ————
    پاسخ: سلام امیر جان. ما هر جا باشیم در شعاع محبت تو قرار داریم.

  3. چه حیف. تا همین مدتی قبل این سینما در محدوده‌ی استراتژیک من بود اما حالا محدوده که چه عرض کنم در سرزمین استراتژیکی هم نیستم که لااقل بخواهم فیلم ببینم چه برسد فیلم‌های دل‌خواه.
    سینمای خوبی‌ست، پارسال «قصه‌ها» را آنجا دیدم. موفق باشید.

  4. ایده ی اصل طرح، خوبه. امیدوارم با شکل درست اجراش به فهم مخاطبان کمک کنه و کاش پارسال اجرا می شد.

Comments are closed.