مقاله‌ای درباره بازیگری

این مقاله را برای شماره ویژه پاییز ۹۲ مجله فیلم نوشته بودم که مختص بازیگری است و مسئولان محترم مجله شایسته چاپ ندانستندش. در این سایت شخصی عزیز منتشرش می‌کنم و امیدوارم بخوانید و لذتش را ببرید و برای دوستان‌تان هم بفرستید. (از لینک زیر دانلود بفرمایید)

بازیگری: سه فیلم سه تجربه

6 thoughts on “مقاله‌ای درباره بازیگری

  1. ممنونم رضا جان از این نوشته زیبا .
    ” آسمان زرد کم عمق ” هم از ۲۶ آبان اکرانش رو شروع می کنه . بی صبرانه منتظر نوشته تون در مورد این فیلم هستم .
    ————
    پاسخ: قربانت. البته مدتی‌ست که تصمیم گرفته‌ام روی فیلم‌های ایرانی نقد ننویسم. نقد گذشته را هم چون به نظرم ایرانی نبود نوشتم.

  2. با سلام ….

    البته متن بسیار تخصصی و از منظر یک مخاطب عام «حوصله» را سر می‌برد …. اما برای مخاطب خاص قابل استفاده بود ….

    من به محتوای آن کاری ندارم … چون زیاد سر درنیاوردم …. اما می‌خواستم عرض کنم که جمله‌ها را پشت سر هم آورده‌اید که خوانش را سخت‌تر می‌کرد ….

    منظورم این است که شاید بهتر بود تعداد پاراگراف‌ها را بیش‌تر می‌کردید …. تا نظم دقیق‌تری در ذهم نخاطب ایجاد می‌شد ….

    امیدوارم ناراحت نشده باشید …

    با تشکر

  3. متأسفانه یکی از بزرگترین مشکلات جامعه‌ی ایرانی، تلاش برای فردیت‌زداییه. همیشه صحبت از «من» با منیت و خودبزرگ‌بینی اشتباه گرفته می‌شه. به‌ندرت به‌ ما یاد دادن که از ضمیر اول شخص مفرد در جمله‌هامون استفاده کنیم و بنابراین هر وقت جایی با «من» روبه‌رو می‌شیم، تصویر یک آدم ازخودراضی در ذهن نقش می‌بنده… نوشته‌‌ت خیلی عالی بود و پرنکته. طبیعیه که ارجاع‌های فراوانی به تجربه‌های شخصی‌ت داشته باشی. خیلی هم خاص و منحصربه‌فرد بودن نکاتی که بازگو کردی و بی‌اغراق می‌گم که هیچ‌جای دیگه این نکته‌ها رو نشنیده بودم. اما فکر می‌کنم مهم‌ترین عامل نپذیرفتنش همین شخصی بودنش باشه. این یک واقعیت تلخه که مناسبات اجتماعی ما هنوز ظرفیت پذیرش فردیت انسان‌ها رو به‌دست نیاورده و اون رو با منیت اشتباه می‌گیره.
    ——–
    پاسخ: ممنون. من همیشه مخالف کلونی‌سازی بوده و هستم. بقیه‌ش مهم نیست.

  4. نوشته عالی بود….
    مثل همیشه … و اینکه ازتون خواهش میکنم بیش از اینها درباره بازیگری و تحلیل اون بنویسید ..
    + همیشه مشتاق بودم که نقد فیلم ایرانی هم ازتون بخونم و امیدوارم در این تصمیم تون تجدید نظر کنید و نقد فیلم ایرانی هم بنویسید …. مخصوصا در مورد فیلم هایی مثل ” آسمان زرد کم عمق ” … که شایسته بررسی های دقیق تر و موشکافانه تری هستند …
    —————-
    پاسخ: مرسی

Comments are closed.