ترمزدستی

در میان فیلم‌های ۲۰۱۳ Rush ساخته‌ی ران‌هاوارد برای من در حکم یک دردانه است. خیلی راحت می‌گذارمش در گنجینه‌ی سینمایی‌ام. اتفاقا حال‌وهوای فیلم ربط چندانی به سلیقه و گرایش سینمایی‌ام ندارد. اصلا اکشن‌باز نیستم. اما جان‌مایه‌ی این فیلم برایم آن‌قدر بنیادین و تعیین‌کننده است که جایگاهی بسیار والا در ذهنم می‌یابد: گاهی لازم است آرام بگیری و از دل کشمکش کنار بکشی. گاهی ترمزدستی کشیدن و پیاده شدن عاقلانه‌تر از تخت‌گاز رفتن است. این راز بقاست و جوجه را آخر پاییز می‌شمرند.

4 thoughts on “ترمزدستی

  1. آقای دکتر در مورد فیلمهای ۲۰۱۳ اینجا بیشتر بنویسید.البته منظورم نقد نیست( نقدهایتان را در مجله می‌خوانیم). منظورم حسی هست که به فیلمهای امسال دارید. مثل همین چند خط کوتاهی که برای راش نوشتید.
    ————-
    پاسخ: قاعدتا یک منتقد باید همچه کاری رو به شکل روتین انجام بده اونم کسی مث من که بی‌وقفه در حال فیلم دیدنه. ولی راستش مخاطبان سایتم اگه مخاطبی در کار باشه چنین انگیزه‌ای به من نمی‌دن. مدت‌هاست قیدشو زدم. برای کی بنویسم؟ در هر حال ممنون و زنده باشی.

  2. آقاکاظمی عزیز به نظرم به غیر از rush که حق باشماست باید فیلم جدید چندر (کارگردان margin call) یعنی all is lost هم راست کار خودت باشه یه فیلم خوب با یه رابرت ردفورد همدلی برانگیز (هنر میخواد ۱۰۰ دقیقه تک و تنها بیننده رو جذب خودت کنی) و فقط یه نقد خوب و درست درمون میخواد از شما توی مجله نه؟
    ————
    پاسخ: ایشالا اگه بشه چرا که نه. ممنون.

Comments are closed.