وبلاگ‌نویسی و فیس‌بوک

آیا واقعا دوران وبلاگ‌نویسی به سر آمده؟ به نظر می‌رسد با وجود فیس‌بوک و شبکه‌های اجتماعی دیگر پاسخ این پرسش مثبت باشد. ولی غلط به نظر می‌رسد. دوران اوج فیس‌بوک هم سپری خواهد شد. این هیاهو فرو خواهد خفت. فیس‌بوک اگر دوام بیاورد می‌تواند محدود شود به یک وسیله‌ی ارتباطی موثر و به عنوان یک رسانه‌ی اطلاع‌رسان یا منبع مطالعاتی جایگاهی نخواهد داشت. دیری نخواهد پایید که کمبود «تولید محتوا» احساس خواهد شد. دیری نخواهد پایید که کاربران اینترنتی از بطالت فراگیر فیس‌بوک‌گردی خسته شوند. اما تا آن روز برسد، دست‌کم برای من که فرقی نمی‌کند. من عاشق وبلاگ‌نویسی هستم. مهم نیست که پینگ‌پنگی میان من و مخاطبان صم‌بکم سایتم شکل نگیرد. در این چالش طاقت‌فرسا من، امثال من و وبلاگ‌نویسی پیروز خواهیم شد.

وبلاگ‌نویسی مرده؟ زنده باد وبلاگ‌نویسی.

6 thoughts on “وبلاگ‌نویسی و فیس‌بوک

  1. سال نو مبارک آقا. من هم موافقم . وبلاگ کارکردش در جهان مجازی همچون قلم و دفتر است که هیچ گاه از بین نمی روند چون ثبت کننده ومنقل کننده دانش بشری در تاریخ است و وبلاگ هم همین عمل را دارد . تولید محتوا و تغییر قالب دادن ها در فیس بوک روزی به آخر می رسد چون جماعت تبدیل شده اند به کپی پیست کردن در حالی که وبلاگ همچون یک کتاب کارایی دارد و وفا داران به وبلاگ می دانند که شما چه می گویید .
    ————–
    پاسخ: سال نوی شما هم مبارک

  2. ما هم طرفدار پروپا قرص شما و وبسایت پر بارتان هستیم…
    فیس‌پوکی‌ها را بیخیال…
    ———–
    پاسخ: شما لطف داری ولی منظورم کل مقوله‌ی وبلاگ‌نویسی بود نه وبلاگ خودم.

  3. رضا جون من هم همیشه پیگیر نوشته هات در سایتت هستم
    اگرچه گاهی در نوشتن نظر تنبلی می کنم
    تو فقط بنویس برا…
    بنویس

  4. قطعن همینطوره آقا رضا، فیس بوک به درد لینک دادن و معرفی کردن وبلاگ ها و سایت های منبع میخوره تا اینکه خودش بخواد منبع باشه.
    یه جوی داره که آدم فقط حوصله ش می شه مطالب خیلی کوتاهش رو بخونه.

Comments are closed.