فراخوان برای آدم‌برفی‌ها

به دلیل گرفتاری‌های گوناگون، امکان هدایت و مدیریت یک‌تنه‌ی سایت آدم‌برفی‌ها را ندارم. مدیریت یک سایت فرهنگی‌/هنری نیازمند سه رکن است: نظارت کیفی و راهبردی، ویراستاری، نظارت فنی. این سال‌ها در هر سه رکن تقلا کردم و در یکی دو سال گذشته دوست عزیزم شاهد طاهری در امر ویراستاری کمکم کرد. اما امروز در مقام سردبیر آدم‌برفی‌ها فقط می‌توانم نظارت کلی داشته باشم و انجام ویراستاری و امور فنی سایت خارج از توانم است.

یکم: به کسی نیاز دارم که در امر ویراستاری و بارگذاری مطالب کمکم کند. هفته‌ای دست‌کم یکی دو نوشته را ویرایش و با انتخاب عکس مناسب در سایت بارگذاری کند.

دوم: متاسفانه سیستم مدیریتی منبع‌-باز «وردپرس» پر از حفره‌های امنیتی است و با وجود همه تدابیر امنیتی، مکرراً به انواع و اقسام اسکریپت‌ها و بدافزارها آلوده می‌شود. علاوه بر این، از نحوه‌ی خدمت‌رسانی «هاست» به‌شدت ناراضی‌ام و یقین حاصل کرده‌ام که سایت را باید به یک سرور جدید منتقل کنم. به کسی نیاز دارم که آشنایی جامعی با امور مربوط به مدیریت فنی سایت داشته باشد و نیز تسلط خوبی بر کار با وردپرس. وظیفه‌اش هم این است که دست‌کم هفته‌ای یک بار از سایت نسخه پشتیبان تهیه کند و از لحاظ امنیتی هم بررسی کامل انجام دهد و از این حیث سایت را همواره در وضعیت مطلوب حفظ کند. با کدهای وردپرس هم آشنا باشد و بتواند تغییرات لازم در ظاهر سایت را به‌ آسانی اعمال کند.

در یک ماه گذشته، آدم‌برفی‌ها بارها از نظر امنیتی دچار آسیب‌های جدی شده و دانش فنی و وقت آزاد بنده، برای مقابله با این آسیب‌های پیاپی کافی نیست.

چنان‌چه در دو مورد بالا (به‌خصوص در مورد دوم)، کسانی به یاری‌ام بیایند کار را با قوت و کیفیت مطلوب ادامه خواهیم داد وگرنه چاره‌ای جز تعلیق فعالیت آدم‌برفی‌ها باقی نمی‌ماند. واقعاً دست‌تنها از پس مدیریت سایت برنمی‌آیم.

نکته: لطفاً دچار هیجان و احساسات نشوید. چیزی که آدم‌برفی‌ها به آن نیاز دارد، منطق و آرامش و دانش فنی است و کسی که بتواند مختصر اما مستمر مسئول جنبه‌های فنی این کار باشد؛ با صرف حداقل وقت اما با برونده بالا. دستمزدی هم در کار نیست جز حس خوب یک فعالیت فرهنگی مستقل و آبرومند.

صفای وجود شما.

پی‌نوشت: مأموریت انجام شد.

5 thoughts on “فراخوان برای آدم‌برفی‌ها

  1. سلام
    در مورد مسائل فنی تخصصی ندارم، اما علاقه مندم در مورد اول بهتون کمک کنم.
    لطفا بگید دقیقا در هفته( یا در روز) چقدر وقت می بره و به چه میزان تخصص در ویراستاری نیازه.
    در ضمن از خوانندگان همیشگی سایت شما و ادم برفی ها هستم!

  2. کمی درباره‌اش فکر کردم. اولی را به‌تنهایی، و دومی را با مشورت دوستانم، می‌توانم انجام دهم.
    خودم را در آن حد نمی‌بینم که مسئولیت چرخاندن بخشی از سایت وزین آدم‌برفی‌ها را به عهده بگیرم. منتها آن‌چه سبب شد به این فراخوان لبیک بگویم، تعلق خاطرم به آدم‌برفی‌هاست.

  3. سلام و عرض ادب. دیر رسیدم به خوانش این پستِ در آغاز ناراحت‌کننده اما انگار خوب وقتی رسیدم! چقدر عالی که می‌بینم در فرجام‌اش نوشته‌اید: «مأموریت انجام شد.» معدود پایگاه‌هایی اینترنتی نظیر “آدم‌برفی‌ها” نباید تعطیل شوند، حیف است که تعطیل شوند زیرا عده‌ای خاص از علاقه‌مندان هنر [خواه نویسنده، خواه خواننده] زلف گره زده‌اند با آن‌ها. تبریکات صمیمانه‌ی بنده را بپذیرید برای تداوم این حضور لذت‌بخش. با احترام و سپاس؛ پژمان الماسی‌نیا؛ سه‌شنبه، دوازدهمِ خرداد‌‌ماهِ نودوُچهار

Comments are closed.