و اما آدم‌ برفی‌ها

سلام

آخرین پست آدم‌برفی‌ها را شاید دیده باشید؛ درباره‌ی فراخوان برای سردبیر. راستش عملی نیست، انصاف هم نیست. چگونه می‌توانم حاصل خون دل و دست‌رنج را دودستی تقدیم دیگری کنم؟ این همه خاطره، این همه شوق و عشق، این همه تلاش. نه! شدنی نیست. ترجیح می‌دهم سایت فعلا راکد بماند و مطلب جدیدی منتشر نشود و وب‌گردهای عزیز بتوانند همچنان از آرشیو پر و پیمانش استفاده کنند. بهتر است کمی‌به خودم استراحت بدهم و در این فاصله چند همکار ثابت برای آدم‌برفی‌ها پیدا شود که هر یک گوشه‌ای از کار را بگیرند و یک مجموعه‌ی دبیران به جای سردبیر داشته باشیم.

ولی هیچ رقم، انصاف نیست کسانی که با آدم برفی‌ها کارشان را شروع کرده‌اند حالا این‌قدر بی‌اعتنایی کنند. آرمین ابراهیمی، امیررضا تجویدی،‌هادی علی‌پناه، فرید عباسی، میلاد روشنی‌پایان، سینا حبیبی، محمدناصر احدی، هومن نیک‌فرد و خیلی‌های دیگر.

جدا از این، برخی از دوستان از همین آغاز، بی اخلاقی حرفه‌ای در پیش گرفته‌اند  و مثلا مطالب منتشر شده‌شان در آدم برفی‌ها ـ و یا حتی هرجای دیگرـ را یک بار دیگر برای کسب سود و یا شهرت در فلان روزنامه‌ و مجله منتشر می‌کنند و فرض بر نادانی دیگران و یا زرنگی خود می‌گذارند. حواس دیگران، آدم‌های توی سایه و خواننده‌های خاموش همیشه به کارهای ما هست. یادمان باشد نویسنده‌ی خوب کم نیست. انسان خوب کم است. اخلاق را تمرین کنیم.

بهمن شیرمحمد، هومن داوودی، امیر معقولی، حامد عبدی و… نویسندگان برآمده از آدم‌برفی‌ها درعرض یک سال گذشته هستند و تردیدی ندارم چنان‌چه خود بخواهند و پیگیر باشند آینده‌ی درخشانی خواهند داشت.

دوستانی هم هستند که تا به حال به هر دلیلی ننوشته‌اند و چشم‌انتظار رونمایی‌شان هستیم.

در هرحال، کارنامه‌ی آد‌م‌برفی‌ها در زمینه‌ی تولید محتوا و معرفی نام‌های نو، درخشان است. ریتم چنین سایتی که بخش خبری و کپی پیست ندارد طبیعتا باید همین قدر آرام باشد و اهمیت قضیه تنها در استمرار است. سایت‌های زرد و کپی پیستی می‌آیند و می‌روند و سرآخر آن‌چه از فرهنگ به جا می‌گذارند خلاصه می‌شود به گالری عکس بازیگران و حرف‌های جنجالی فلان فیلمساز و بازیگر و…

نه اصراری هست و نه عجله‌ای. هروقت به یک ترکیب جمع و جور ولی ثابت و تقسیم کار مشخص برسیم کار را از سر می‌گیریم.

تا آن روز


6 thoughts on “و اما آدم‌ برفی‌ها

  1. کاملا موافقم با اینکه سردبیری رو به کس دیگه ندید آقای کاظمی عزیز. از ابراز لطفی هم که به من دارید بی نهایت متشکرم. امیدوارم هرچه سریع تر آدم برفی های عزیز برگرده…
    ——————–
    پاسخ:هومن جان شما از معدود کسانی هستی که استانداردهای نوشتن رو رعایت می‌کنی و من لذت می‌برم از کارت. ممنون از لطفت.

  2. سلام . رضا ، دمت گرم . از اول هم درستش همین بود . یک مدت استراحت و بازگشت با یک تیم ثابت و با انگیزه . یک تیم خوب با هدایت تو به همراه یک برنامه ریزی و تفکر خوب به سمت آن چیزی که باید باشیم . ایول ، دمت گرم . از همین حالا بهت قول میدم این تیم خیلی سریع و در یک چشم به هم زدن خود به خود شکل می پذیرد فقط تو باید ریکاوری کنی بعد اش هم برگردی و بترکونی . رضاجان هیچکس به غیر از تو نمی توانست آدم برفی ها رو به اوج برسونه . چون این آدم برفی رو تو توو سرمای زمستون درستش کردی و حالا فقط تو می تونی ازش مراقبت کنی و رشد اش بدی . و از این جمله ات خیلی خوشم اومد :

    اهمیت قضیه تنها در استمرار است.
    ——————
    پاسخ: امیدوارم به زودی به یاری پروردگار با خبرهای خوب برگردم.

  3. سلام رضا جان
    به امید روزهای بهتر…
    ما منتظریم و در کنارت برای هر کمک( با اینکه دفعات گذاشته خیلی بدقولی کردم ولی دیگه یا علی تا ….)
    ——————-
    پاسخ: به امید روزهای بهتر

  4. برای همه رفقای آدم برفی ام(!) آرزوی موفقت دارم ، فقط امیدوارم که رعایت تکثرگرایی شود و مثل مافیاهای نقدی که دور و برمان میبینم فقط با یک عقیده مشترک جلو نروند عقیده قالبی که این روزها اسمش رستگاری است و میتواند بعدها با نام های دیگر خودنمایی کند.
    ——————
    پاسخ: هر کی مطلب خوب بده منتشر میشه. اگه منو نشناختی ایراد از منه لابد.

  5. به قول اکبر عبدی در نان عشق و موتور هزار: گربون آدم چیز فهم!!!
    اولا یک آآآآآآآآآآآآآآآآآآخیش بزرگ که خیالم راحت شد بابت آدم برفیها.
    دوما اینکه عمو رضا همینه. دیگه کم کم منتظر بودم آدم برفیها رو آب شده ببینم اما قرارمون اینه که هیچوقت نزاریم آدم برفیها آب بشن. آقا من به خصه همه جور هستم و هرکمکی از دستم بربیاد انجام میدم. شعارمون همینه: “آدم برفیها هیچوقت آب نخواهندشد”
    ——————-
    پاسخ: به زودی یک جلسه ای با هم می گذاریم و صحبت می کنیم. خبرهایی دارم برات.

Comments are closed.